Πέμπτη, Ιουνίου 22, 2017

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στο HELLASFORCE «Θέλεις να δεις survivor; Ε τότε ας το συζητήσουμε….»

BY 242424V
Β Ο Μ Β Α …. !!!!!!!! —- ΣΠΑΡΤΑΡΑΕΙ… Νέα ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Βάζει ΦΩΤΙΑ στο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ Σκηνικό… Τα ΣΥΣΤΗΜΙΚΑ ΜΜΕ θέλουν να την ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΝ από Προσώπου Γης… —– ΤΩΡΑ…. Το ΜΕΓΑ ΣΗΜΑΔΙ και η ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ —— ΕΚΤΑΚΤΟ! ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ!! ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ… Οι Τούρκοι Στήνουν ΠΟΛΕΜΟ στη ΘΡΑΚΗ «Μητέρα πατρίδα σας η Τουρκία…» —— Η ΜΕΓΑΛΗ ΩΡΑ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ… Στο ΦΩΣ η «ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΟΔΟΣ» του ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ…



Αναλύει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στο HELLASFORCE η εκπαιδευτικός, Ευαγγελία
Ακριτανάκη

Αρκετοί γονείς τους τελευταίους μήνες έχουν έρθει αντιμέτωποι με το δίλημμα παρακολούθησης του συγκεκριμένου reality από τα παιδιά τους είτε συναινώντας είτε εκφράζοντας την άρνηση τους με συνέπειες θυμικά επεισόδια και εντάσεις. Οι απόψεις διίστανται καθώς οι υπέρμαχοι του παιχνιδιού θεωρούν ότι το reality επιβίωσης αντανακλά ακριβώς τις συνθήκες της πραγματικότητας με τις οποίες τα παιδιά θα πρέπει σιγά σιγά να προσαρμόζονται. Άλλοι πάλι τονίζουν την εξοικείωση των παιδιών –σε μια τόσο τρυφερή ηλικία- με καταστάσεις που ενέχουν έντονες συναισθηματικές συγκρούσεις, ανασφάλεια, έλλειψη εμπιστοσύνης, υπονόμευση φιλιών ,πείνας, υποβολής των παικτών σε ποικίλες δοκιμασίες έναντι χρηματικού επάθλου.
Ο μικρόκοσμος του παιδιού ιδίως στη σχολική ηλικία γεμίζει καθημερινά με εικόνες και παραστάσεις ,πλάθεται μέσα από τις σχέσεις με τους ομηλίκους και σταδιακά οδηγεί στη διαμόρφωση χαρακτήρων και στην εγκαθίδρυση συμπεριφορών. Η απόρριψη, η αρνητική κριτική, η κοροϊδία από τους συμμαθητές μεγεθύνεται τόσο ώστε μπορεί να οδηγήσει σε ακραίες αντιδράσεις όπως σχολική άρνηση ή παιδική κατάθλιψη. Η έκθεση του παιδιού σε προβληματικές καταστάσεις που αναδύονται στο παιχνίδι επιβίωσης όπου οι συμμετέχοντες απογυμνώνονται βγάζοντας στην επιφάνεια χαρακτηριστικά ανειλικρίνειας, ανεντιμότητας, αναξιοπιστίας, εχθρότητας απομακρύνουν το μικρό τηλεθεατή από τις πραγματικές αξίες της φιλίας, του μοιράσματος, της αλληλοβοήθειας ενώ προοδευτικά χτίζουν την εικόνα ενός ατόμου που ενίοτε μηχανορραφεί ή εμπλέκεται σε ίντριγκες για να πετύχει το σκοπό του.
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς σε αυτή τη περίπτωση;
Είναι πολύ σημαντικό σε κάθε οικογένεια να μπαίνουν κανόνες σε σχέση με τη παρακολούθηση τηλεόρασης. Κατά τη διάρκεια της εκπομπής προβείτε σε διευκρινήσεις αναφορικά με τις ποικίλες καταστάσεις που ανακύπτουν , διατυπώστε ερωτήσεις ή παραδοχές. Αρχικώς διευκρινίστε τον όρο reality. Ενώ αναφέρεται ως πραγματικότητα στην ουσία είναι μια εικονική κατάσταση η οποία προσφέρεται σε κάθε παιδί ως μιμητική βάση. Για παράδειγμα: θα θελα να σου πω ότι αυτές οι εκπομπές δεν είναι ακριβώς όπως η πραγματικότητα. Μοιάζει σαν κάτι που κυλάει φυσιολογικά αλλά κάποιες καταστάσεις είναι σκηνοθετημένες. Προσπαθήστε να αναζητήσετε απαντήσεις από το παιδί σας. Ζητήστε του να περιγράψει τι νομίζει ότι διαδραματίζεται , πως του φαίνονται οι συμμετέχοντες από άποψη χαρακτήρα, τι νομίζει ότι είναι καλό ή άσχημο στις συμπεριφορές τους, αν θεωρεί ότι οι άνθρωποι αυτοί θα συμπεριφέρονταν παρόμοια στη κανονική τους ζωή. Στη συνέχεια παρατηρήστε την επιρροή που ασκεί η παρακολούθηση του reality στην αυτοεικόνα του παιδιού και στη διαμόρφωση των αξιών. Τα προϊόντα μαζικής κατανάλωσης κατευθύνουν τη διαμόρφωση προτύπων και κοινωνικών στερεοτύπων. Προσπαθήστε να καταλάβετε αν το παιδί αφομοιώνει και υιοθετεί πρότυπα συμπεριφορών ή στάσεων που αναπαράγονται. Π.χ. αρχίζει να μιμείται αντιδράσεις ή λεξιλόγιο παικτών . Συζητήστε τη σημασιολογία και τη βαρύτητα των φράσεων.
Συζητήστε μαζί του γιατί προτιμά συγκεκριμένους παίκτες , γιατί τους βρίσκει θελκτικούς, είναι αυτός ο χαρακτήρας όντως ελκυστικός, είναι ορθό πρότυπο συμπεριφοράς ; Βοηθήστε το παιδί να διαμορφώσει κριτικές αντιστάσεις απέναντι στο τηλεοπτικό προϊόν. Ο διάλογος και ο σχολιασμός σε κάτι που φαινομενικά δείχνει αφύσικο ή σκηνοθετημένο μπορεί να βοηθήσει το παιδί στη διαμόρφωση μιας στάσης ελέγχου και προβληματισμού. Π.χ. τι ακριβώς συμβαίνει εδώ και ποιο είναι το μήνυμα που παίρνουμε. Στη περίπτωση που το παιδί δυσκολεύεται μπορείτε να το βοηθήστε λέγοντας «παρατηρώ ότι οι συμπεριφορές αυτών των ανθρώπων είναι ανειλικρινείς, , η φιλία τους δείχνει να μην είναι αληθινή.
Η ειδυλλιακή τοποθεσία και η επιβλητική μουσική μπορεί όντως να είναι διασκεδαστικά. Πρέπει όμως να προβληματίζουν τα μηνύματα και οι αξίες που προβάλλονται. Η κριτική αντιμετώπιση από μέρους του παιδιού και η αναζήτηση της βάσης των αληθινών κινήτρων των συμπεριφορών μέσω του διαλόγου μπορεί να βοηθήσει το παιδί να αναπτύξει αξίες και νόρμες αλλά και μια αυτοεικόνα απαλλαγμένη από επιρροές της τηλεοπτικής πραγματικότητας.

Ακριτανάκη Ευαγγελία-Ειδική Παιδαγωγός MSc

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου